Конспекти уроків

 

Перший урок у 4 класі

«Сім бажань Квітки–семибарвиці»

Мета :систематизувати знання учнів  про Батьківщину; формувати національну свідомість,  уявлення про Україну як незалежну європейську державу;  розвивати  пізнавальні інтереси учнів,  образне мислення, уяву; виховувати любов до рідного краю,   повагу та гордість до своєї  неньки України…Навчати учнів складати та дотримуватися правил поведінки у класі та правил безпеки під час пандемії. Вчити  помічати красу в людях і в собі , бачити красу    довкола себе; виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.

Зміст уроку

І. Ранкова зустріч

1.  Вітання

2.  Обмін інформацією.

3.  Вправа «Капелюшок бажань»

ІІ. Мотиваційна хвилинка

ІІІ. Розвиток знань, умінь, навичок.

v Завдання 1 пелюстки. (додаток 1). Пелюстка патріотична.

1.  Анаграма. (Патріотизм)

2.  Асоціативний кущ

3.  Бесіда. День народження України

4.     Відеороликдо Дня Незалежності України.

5.  Інтелектуальна вікторина

6.  Екскурсія містами незалежної України

7.  Коротке інтерв’ю «За що я люблю Україну?»

v Завдання 2 пелюстки.Пелюстка правил.

1.     Робота в парах. Правила у класі.

v Завдання 3 пелюстки.Пелюстка дружби.

1.     Робота в групах (3-4 групи).  Розв’язування ребусів.

2.     Сенкан (додаток 5 – на вибір)

v Завдання 4 пелюстки. Рухлива Пелюстка.

1.     Руханка

v Завдання 5 пелюстки. Пелюстка «антивірус».

1.     Обмін думками

2.     Індивідуальна робота. Складання книжечки-ширми. Правила під час пандемії. (додаток 7)

v Завдання 6 пелюстки. Пелюстка планувальниця.

1.     Заповнення шаблонів планувальника.

v Завдання 7 пелюстки. Пелюстка компліментів та ввічливих слів.

1.     Вправа «Комплімент»

     2.      Гра «Холодно-гаряче»

IV. Рефлексія

1.     Вручення посвідчень четвертокласника. (Додаток 10).

2.     Вручення книжечок з сюрпризом.

 

Коментар: Після кожного виконаного завдання вчитель закріплює пелюстку на дошці.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч у колі.

1. Вітання

Вранці сонце пробудилось,

В росяній траві умилось

перегорнуло календар –

Ось і вересень настав.

Він покликав всіх до школи,

Наш клас зібрав у дружне коло.

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Добрий день, мої любі діти!

Ви підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

І називатись 4-А клас!

2. Обмін інформацією.

- Чим чарувало та потішало вас літо?

Діти називають 1-3 слова, що найбільше запам’яталось. Вчитель має спонукати, щоб однією з відповідей були - квіти.

3. Вправа «Капелюшок бажань» (Квітка бажань, Скринька бажань тощо)

Капелюшок бажань в руки беремо,

Друзям щирі побажання шлемо.

- Я бажаю друзям …

- Я бажаю собі …

- Я бажаю всім …

- Тихенько-тихенько за парти сідаємо. У мене сьогодні для вас є надважливе повідомлення.

ІІ. Мотиваційна хвилинка

Вчитель зачитує лист або повідомлення з телефону:

«В нашій країні виросла квітка. Не проста, а чарівна. Назвали її квітка-семибарвиця». -  Як гадаєте, чому? Так, вона мала сім різнобарвних пелюсток і кожна виконувала бажання. «Та одного дуже засушливого літа люди почали загадувати дуже багато бажань, але не згадали про те, що за квіткою потрібно доглядати, поливати і вона ослабла, втратила свої чарівні властивості. Сильний вітер розніс її сім пелюсток по усіх куточках країни. Тепер, лише кмітливі, розумні, вправні, мудрі, добрі та відповідальні діти зможуть повернути цю чарівну квітку-семибарвицю до життя. Натомість, вона допомагатиме їм у навчанні цілий рік» - ось такий лист (повідомлення) я побачила в мережі Інтернет і подумала: а чому б нам не спробувати повернути чарівну квітку, адже її допомога у 4 класі нам точно не завадить. До того ж, ми найдоросліші, найрозумніші, найдобріші та найактивніші учні початкової школи. Хто, як не ми?

Цілий місяць я шукала ті  пелюстки, їздила, запитувала, чи хто не бачив часом  і мені це вдалося. Бо хто шукає, той знаходить. Проте, вони не мають чарівної сили. Тільки виконавши бажання кожної пелюстки ми повернемо її до життя. Зробимо це? Вперед!

ІІІ. Розвиток знань, умінь, навичок.

v Завдання 1 пелюстки. (додаток 1)

1.     Анаграма. (Патріотизм)

-    Переставте місцями букви так, щоб утворилося слово.

-       Що ж таке патріотизм?

Патріотизм– целюбов до своєїбатьківщини, відданістьсвоємународові, готовність для них на жертви й подвиги.

Бути патріотом – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу, людську працю, прагнути не лише зберігати  духовні скарби народу, а й примножувати їх.

-       Чи любите ви своїх батьків, Україну, мову, природу, звичаї?

2.     Асоціативний кущ(додаток 2, додаток 3).

-       Тоді понесемося з пелюсткою над нашою країною і складемо асоціативний кущ до слова «Україна».На сердечках нехай кожен запише ті слова, з якими асоціює Україну. Коли завершимо – кожен зачитає свої асоціації та наклеїмо серця біля мапи України.

На ватмані наклеєна карта України, відведені стрілки. Діти записують свої асоціації на сердечках, зачитують, виходять і приклеюють.

3.     Бесіда. День народження України

-    24 серпня Україна відсвяткувала 30 років своєї незалежності. Незале́жність — можливість приймати самостійні рішення, які підкоряються власним бажанням та інтересам і не потребують зовнішніх вказівок та наказів.

-    Рідний край -  дорога́ серцю земля батьків і прадідів наших. Хіба є щось краще, рідніше за Батьківщину? Україна – це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу і незалежність. Символи нашої держави мають славну історію. Вони засвідчують, що українці – давній, волелюбний народ. Символи держави потрібно шанувати і пишатися ними.

  Незалежність країни дає можливість кожному із нас стати справжнім господарем своєї землі. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні. Ви, діти, – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, поважайте свій народ і його мелодійну мову, бережіть волю і незалежність України. Шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими.

 

4.     Запрошую переглянути відеоролик знятий до Дня Незалежності України.

https://www.youtube.com/watch?v=ainkk9ULAG4

-    Щороку все більше і більше молоді долучається до таких проектів, прославляють нашу країну, оспівують її у своїх піснях.

5.  Інтелектуальнавікторина

Пригадаємо те, що ми знаємо про Україну. Не викрикуй, не гукай, тільки руку піднімай.

-       Чого в Україні є аж 24? (області)

-       Яка столиця України?

-       Чого в Україні є по 2? (гори і моря)

-       Назвіть найбільші річки України.

-       Які державні символи ? Що вони означають?

-       Які народні символи України?

-       Коли Україна стала незалежною?

-       Що українці відзначають 28 червня?

-       Кого вважають українським Кобзарем?

-       Як звати нашого президента?

6.     Екскурсія містами незалежної України

-    Запрошую на екскурсію по нашій незалежній Україні. Можливо ви були в якомусь із цих міст і зможете поділитися враженнями на одному з уроків.

https://www.youtube.com/watch?v=5UGlozuJuQ0

7.  Коротке інтерв’ю «За що я люблю Україну?»

-       Гарна робота! Перша пелюстка стала кольоровою, отже, ми зуміли наділити її силою та духом патріотизму.

v Завдання 2 пелюстки (файл  «Школа»,  друкувати можна у великому розмірі)

-       У кожній країні існують правила, яких жителі обов’язково мають дотримуватися. Наша школа – це частина держави, а отже – правила тут теж діють.

1.  Робота в парах.Подумайте, складіть, поділіться вголос, щоб е повторюватись, а потім запишіть правила нашого класу на стікерах та прикріпіть їх у віконечка школи. (Вголос кожна пара озвучує одне правило, щоб вони не повторювались).

-       От і друга пелюстка ожила.

v Завдання 3 пелюстки(додатки 4)

-    Ви уже дорослі, зумієте виконати наступне прохання? Встаньте усі та швиденько об’єднайтеся  порівну у 4 групи.

-       Що ж підготувала третя пелюсточка? Розгадайте ребуси.

Робота в групах (3-4 групи)

1.  Розв’язування ребусів.

-       Це – дружба! Швидко розгадали, молодці! Перегорніть аркуш із ребусом.

 

2.  Сенкан (додаток 5 – на вибір)

-       З іншого боку на нас чекає ще одне бажання квітки-семибарвиці – сенкан. Допоможіть один одному, порадьтеся у групах, щоб виконати завдання якнайкраще.

Підказка: 1) Дружба; міцна, щира; рятує, допомагає, підбадьорює; надає силу, коли важко; товариш. 2) Дружба, вірна, сильна; скріплює, радує, веселить; тепло зімкнених братніх долонь; скарб.

Ви справились із завданнями, чудово! Подякуйте один одному у групі за допомогу. А у нас з’явилася ще одна пелюстка.

v Завдання 4 пелюстки

4 пелюстка бачить як ви працювали. Тому, забажала, щоб ви відпочили. Порухаємося.

Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=tHzi5VwpBqo

-       А ось і вона – наша рухлива пелюстка.

v Завдання 5 пелюстки. (додаток 6)

-       А 5 пелюстка – захворіла і найбільше бажає одужати, та щоб ви, діти, не хворіли ніколи.

-       Що ви бачите на малюнку?

1.     Обмін думками

-       Де ви ще бачили це зображення? Чим небезпечний цей вірус?

 

2.     Індивідуальна робота. Складання книжечки-ширми. Правила під час пандемії. (додаток 7)

-       Яких правил потрібно дотримуватися, щоб не захворіти?

-       Розгляньте картинки. Підпишіть, що вони означають. Покажіть свої поради вдома.

(Діти підписують картинки. Складають книжечку ширмочкою, або вчитель одразу надає готову книжечку для підписів картинок)

-       П’ята пелюстка приєднується до своїх сестричок. Залишилося зовсім трішечки. На черзі – шоста пелюстка.

v Завдання 6 пелюстки (додаток 8)

-    Щоб мати бажання і сили вчитися, радіти кожній миті, дотримуватися усіх правил, виконувати свої обов’язки та йти завжди до мети – важливо усе планувати. 6 пелюстка відповідає за планування та здійснені бажання. Хто її поверне, того ліньоминатиме далекими дорогами.

-    На шаблонах заплануйте, чого ви хочете досягти на кінець 4 класу.

1.     Заповнення шаблонів планувальника.

-    Ви зібрали майже усі пелюстки. Це неймовірно!

v Завдання 7 пелюстки

1.     Вправа «Комплімент»

-    Остання пелюстка – пелюстка ввічливих слів. Ви довго не бачились, сумували за однокласниками. А сьогодні дуже гарно попрацювали. Які слова ви можете сказати один одному?

Учні висловлюють слова подяки, говорять компліменти, діляться враженнями.

-    Ну що ж, любі мої четвертокласники! Погляньте-но, яка квітка-семибарвиця народилася у нашому класі!

-    Заплющіть оченята та загадайте бажання, яке могло б збутися прямо зараз.

-    Ох, відчуваю найсильніші бажання у класі. Допоможіть мені їх втілити.

 

2.     Гра «Холодно-гаряче» (Додаток 9 вчитель редагує під план свого класу)

-    Пограйте зі мною у гру «Холодно-гаряче». Перед вами мапа  класу. Я буду ходити повільно по кімнаті, а ви дивіться по карті, де я знаходжусь та скеруйте моєю геолокацією командами «вліво – вправо», «вперед – назад» . Синім кольором позначені холодні місця, а червоним – гарячі. Нам потрібно дістатися гарячої точки.

(Вчитель перед цим ховає коробочку чи скриньку, в яку  має поставити подаруночок у вигляді книжечки (файл додається) з солодощами або з іншими цікавинками та вітальну листівку або свідоцтво про посвяту у четвертокласники.  Він повільно ходить по класі, діти скеровують кроки доти, доки вчитель не прийде до призначеного місця).

-    Ух ти! Що я знайшла! Невже таки бажання збулося? Подивимося, що у цій коробці?

IV. Рефлексія

-    Під час наших пригод на сьогоднішньому уроці ви довели, що заслуговуєте на звання четвертокласника та отримуєте про це посвідчення.

1.     Вручення посвідчень четвертокласника. (Додаток 10).

-    За рік, який чекає на нас попереду ми розв’яжемо багато завдань, спишемо багато зошитів, перечитаємо багато оповідань. Нехай першою книгою, з якої розпочинається наш цікавий, пізнавальний та сповнений невідомого шлях буде ось ця дивовижна книга з сюрпризом.

2.     Вручення книжечок з сюрпризом.

-    Бажаю вам, діти, завжди бути добрими, щирими, ввічливими, радісними, щоб у ваших оченятах завжди горів вогник бажань . Любіть своїх батьків, свій дім, школу, друзів,  Батьківщину! Пам’ятайте, що ви – майбутнє нашої держави!   Тож старайтеся і ніколи не здавайтеся!

-     Попереду цілий рік цікавого навчання, рік нових вражень, нових подій. Тож вирушаємо у нову подорож під назвою «Четвертий клас»!

      Матеріал взято з інтернет-ресурсів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

                    ШЕВЧЕНКІВСЬКІ ДНІ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ